Prvé ubytovacie zariadenie na Skalke pri Kremnici bola Chata Skalka postavená v roku 1912. Bola to aj prvá lyžiarska a turistická chata v Uhorsku. Vznikla na podnet milovníkov prírody mesta Kremnica.
Po vybudovaní železnice prichádza k nárastu turistov.
Po vybudovaní železnice, v roku 1872, začali vo väčšej miere do Kremnice cestovať turisti a športovci vlakom z Budapešti. Títo prišli aj s pomenovaním, respektíve prezývkou Slovenský Semmering. Pripomínalo im to rakúske stredisko Semmering, pre svoju podobnosť železničnej horskej trate a s možnosťami vyžitia v Kremnici, hlavne pri zimných športoch. Cestovanie do Kremnice bolo pre nich výhodnejšie ako do rakúskych zimných stredísk.
Prvé ubytovacie zariadenie na Skalke postavili v roku 1912.
Na zvýšený príliv turistov reagovala Kremnica výstavbou ubytovacích zariadení. Prvou chatou na Skalke pri Kremnici, vrchole Slovenského Semeringu, bola Chata Skalka. V chate bol stály chatár. Chýbajúci zdroj pitnej vody bol vyriešený tak, že vodu čerpali zo studničky, vo svahu Turčekovskej doliny, ručným čerpadlom. V chate bol ubytovaný aj prvý lyžiarsky inštruktor v Kremnici z Nórska, ktorý učil Kremničanov lyžovať. Cez vojnu chatu vypálili nemeckí vojaci. Chatu neskôr obnovili Slovenské elektrotechnické závody Kremnica, nebola už rekonštruovaná do pôvodnej podoby, obnovili len murovanú časť pôvodnej chaty. V prevádzke je Chata Skalka dodnes, ponúka 26 miest na ubytovanie.
Kremnica bola v minulosti centrom zimných športov.
Železničná trať Budapešť – Vrútky bola postavená v roku 1872, hlavne pre potreby priemyslu, aby Uhorsko malo prístup k ložiskám uhlia v Sliezsku. Nemalej miere nová trať prispela aj k rýchlejšiemu cestovaniu v smer juh-sever v rámci Uhorska. Postupne začína vzrastať význam starobylého banského mesta Kremnica, ktoré z hľadiska vtedajšieho cestovného ruchu ponúkalo mnohé možnosti vyžitia, hlavne v zime. Vo väčšej miere sem začali cestovať turisti a športovci vlakom z Budapešti. Cestovanie do Kremnice bolo pre nich výhodnejšie ako do rakúskych zimných stredísk…